Een Gevechtsronde

  • In het boek wordt een Gevechtsronde uitgelegd, dit is de tekst:

    Maar volgens mij is de GvR nog niet klaar. Van de vijf deelnemers hebben er nu 3 iets gedaan, Arbosch en Ork2 mogen nog een aanval doen in deze GvR, toch?

    • Arbosch kan Ork1 terugslaan.
    • Ork2 ligt ergens met een pijl in zijn borst te creperen, daar heeft voorlopig niemand last van.

    En dan pas eindigt deze Gevechtsronde en begint de volgende Gevechtsronde.


    Kan iemand even laten weten of ik er weer eens al enige anders over denk.



    Bonus: er staat nog een foutje in de uitleg over het gevecht.

  • Hi,


    ik begrijp de vraag, we hebben lang over dit stukje gedaan. Om te weten hoe het precies loopt moet je verder kijken dan enkel dit stukje.


    In het stukje ervoor (blz. 226) wordt verteld wat ieder doet en in welke volgorde:

    1. Arbosch - trekt zijn bijl

    2. Ork 1 - valt aan

    3. Geron - is op jacht, heeft z'n kruisboog in de hand en schiet

    4. Ork 2 - zakt in elkaar

    5. Ork 3 - loopt naar Geron.


    op blz 228 wordt gedetailleerd ingegaan op de volgorde van handelen en wordt de volgorde bepaald


    op blz 230 wordt het handgemeen gedetailleerd besproken, dus wat Arbosch en Ork 1 betreft


    op blz 242-243 wordt dan weer gedetailleerd beschreven hoe de afstandsaanval van Geron verloopt, met de reactie van Ork 2: niets


    We hebben ervoor gekozen om dicht bij het origineel te blijven, waarbij de eerste teksten vrij algemeen blijven en daarna, tijdens elk aspect van de strijd, dat aspect gedetailleerd wordt besproken. Anders val je helemaal in herhaling.


    Maar goed dat je het even aankaart, want ondertussen nog een fout uit deze tekst gehaald.

    Edited once, last by Luc ().

  • Hoi Luc,


    Dank voor de uitleg, ik zie dat het pakken van een wapen als 1 actie wordt gezien en daardoor moet Arbosch wachten tot de volgende GvR om daadwerkelijk een aanval te plaatsen. Maar waarom dan niet stap 1 (Arbosch trekt zijn wapen) uit het stukje Rollenspel in het stukje Regelwerk genoemd?

    Ik zie nu ook dat verderop in het hoofdstuk wordt uitgelegd dat Arbosch 1 Actie heeft in die eerste gevechtsronde, uiteindelijk komt het goed.

    Jullie zullen er lang en goed over nagedacht hebben dus zal het zo blijven en blijf ik het jammer vinden dat de actie van Arbosch wel wordt genoemd in het eerste stukje (Rollenspel) maar niet in de uitleg over Regelwerk en dat het vier pagina's later alsnog wordt uitgelegd dat Arbosch toch in de eerste gevechtsronde iets gedaan heeft,



    Is "...krijgt de ork Schadepunten." aangepast?