Welkom! (Gelieve dit even te lezen voor je aan de slag gaat, graag!)

  • Beste fan!

    Welkom op dit forum! Het is een heel actief forum dat niet minder dan 20 jaar bestaat!
    De sfeer hier is altijd gemoedelijk, concreet en constructief, en dat willen en zullen we ook zo houden!

    Wie graag de Aventurijnse trollen in een slecht daglicht wil stellen, door hier hun goede naam door het slijk te sleuren en zich te gedragen als een internetneef van hen, die zal snel merken dat hier kordaat wordt opgetreden tegen dergelijk gedrag.

    Dat is zo in de Duitse delen, en dat zal ook zo zijn in de Nederlandstalige.
    Is dit om jullie te pesten? Nee, natuurlijk niet. We zijn wél streng omdat een rustige, gemoedelijke sfeer veel uitnodigender is voor de grote massa.

    Dus, voor je iets schrijft... denk even aan deze vraag: "zal ik hiermee problemen veroorzaken?"
    Als het antwoord luidt: "ja" of "misschien", dan kan je beter twee keer nadenken voor je op "verzenden" duwt.

    Ook van belang: scheiding tussen het inofficiële deel en de rest. In het inofficiële forum mag je posten wat je wil. Van mijn part mag je daar zelfs gewag maken van orken met vleugels en laserwapens.
    Het enige wat ook daar niet mag is schelden.

    BUITEN het inofficiële deel wordt er beperkt tot officiële regels, geografie, geschiedenis en zo voort.
    Soms, heel soms, kan het van belang zijn om je eigen visie te geven. Vraag: "hoe hanteer je regel XYZ?" beantwoorden met "ik doe dat zus en zo" is uiteraard in orde, maar maak steeds onderscheid tussen "zo is het" en "zo doen wij het/dit vind ik ervan".

    ======================================================

    Sinjoor Elegast Vandervenga, ehem. Kuslik-Galahan
    Oberst des Ordens des zweifach geheiligten Famerlors.

    DVD-Profiler